Kommentoin jo tänään yhteen blogiin, että asiakaspalvelijana valitettavasti saa joskus kuulla aika törkeitäkin kommentteja mutta omat yhtä törkeät vastaukset pitää vain niellä ja hymyillä asiakkaalle kauniisti. Milloin pääsemme eroon tästä kuuluisasta "asiakas on aina oikeassa" -palvelusta? Eihän asiakaspalvelijankaan tarvitse ihan mitä tahansa sietää!

Aikoinaan eräässä firmassa kysyisin asiakkaalta voisinko vielä jotenkin auttaa. Tämä kyseinen mies asiakas katsoi suoraan rintojani ja tokaisi :"Kyllä voisit mutta en taida kuitenkaan kehdata pyytä." Ja nuolaisi vielä päälle huuliaan! Voi pyhä jysäys! Ei kuitenkaan kehdannut pyytää...

Äsken asiakkaana oli mies joka kysyi minulta tuomitsevalla äänen sävyllä: "Mitäs varten on pitänyt ottaa tuollainen tatuointi?" Mitä ihmettä se hänelle kuuluu? Vastasin ihan kauniisti, että oli monen vuoden haaveilun ja säästämisen tulos. Johon asiakas: "Ai että ihan haave. Ettei vaan kuitenkin ollut hetkellinen päähän pisto..." ARGH! Vaikka olisi ollutkin niin ei varmaan kuulu hänelle mitenkään. Olisiko minun pitänyt yhtä kohteliaasti tiedustella häneltä: "Mitäs varten on pitänyt tuollainen valtaisa kaljamaha hankkia?" ;D