Eilen minulle selvisi, että aiemmin kirjoittamani eristäminen onkin ollut paljon tarkoituksellisempaa kuin mitä olin halunnut uskoa! Siitä kehkeytyi riita pomon kanssa. (ja kyllä, olemme sen verran väleissä että saatamme riidellä) Pomoni kuvittelee tekevänsä suuren palveluksen ja suojelevansa minua. Jos hän ajattelisi oikein rehellisesti ja tarkkaan, hän tajuaisi ettei hän mitenkään pysty suojelemaan minua (eipä siihen kyllä olisi tarvettakaan) eikä estämään yhtään mitään minkä on tarkoitus tapahtua. Tähän asti olen kunnioittanut hänen mielipidettään, mutta koska hän ei millään tapaa kunnioita minun mielipidettä ko. asiassa (vaikka muuten kyllä minua arvostaakin), niin ehkäpä lakkaan kunnioittamasta... Itseasiassa eilen toimin hänen nimenomaista kieltoa vastaan ;D Sattumoisin riidan aihe tuli paikalle, ja minä menin ulos häntä tapaamaan ja kerroin hänelle kaiken. Herrahenkilö pyöritteli päätään ja totesi ettei hän ole koskaan ennen kuullut moista, ja eipä pomo meidän hyviä ja asiallisia välejä pysty pilaamaan. YES!

Tämä tilanne toi minulle tietyn helpotuksen tunteen. Koska minua on kaihertanut se, että eristäminen tapahtui niin yhtäkkiä ettei minulla ole ollut mahdollisuutta kertoa Herrahenkilölle ettei se johdu minusta.

Herrahenkilö kyllä katsoi minua viisailla silmillä ja sanoi: "Aika tyhmä riidan aihe". Ja voin sanoa, että oikeassahan hän oli! Minä olin vain kasannut sitä vihaisuuttani niiiiin kauan. Minulla oli taas möykky kurkussa (tämä möykky ilmestyy aika ajoin ja tuntuu ihan fyysisenä kipuna) ja olin jo pari päivää miettinyt mistä se nyt on tullut. Kuulkaa, se möykky katosi!! =O En tiedä katosiko se sen takia, että riidan aikana sanoin suoraan mitä ajattelin, ja kerroin pomolleni olevani asiasta vihainen, vai katosiko sen sen takia että sain kerrottua mieltä painaneet asiat Herrahenkilölle, vai peräti näiden kahden yhteisvaikutuksesta. Opinko jotain? Ehkä =)

Tänään olin Kultaiset Sydänmeditaatiot -kurssilla, toinen tapaamiskerta. Jotenkin sain tästä toisesta kerrasta paljon enemmän. Olo on rauhallinen ja onnellinen, ja jouluinen. =)