Mehän olemme tehneet ehdollisen tarjouksen omakotitalosta. Ehtona on ollut että nykyinen asunto saadaan myytyä. Ei ole vielä saatu. Tähän tarjouksen on määritelty tietty päivämäärä mihin asti on voimassa.

Nyt minulle selvisi, että ehdollinen tarjous ei sido millään tavalla myyjää. Ostajaa kylläkin sopimussakon uhalla. Tämän seurauksena myyjä saa siis myydä talonsa ohi meidän tarjouksen ihan milloin vain. Ja nyt tämän hetkinen myyjä on saanut tarjouksen jonka nähtävästi hyväksyy. Tämä tarkoittaisi sitä, että me emme voi ostaa ko. omakotitaloa. Tällä hetkellä ei ole muita ehdokkaita uudeksi kodiksi.

En todellakaan arvannut että tämä omakotitaloprojekti on näin monimutkainen!

Minua suututtaa koko homma. Pojille on päiväkotipaikat juuri tuon ko. talon lähistöltä koska kuvittelimme tekevämme kaupat siitä talosta, piakkoin.

Kyllä minä ymmärrän myyjää, että haluaa saada talonsa kaupaksi. Mutta minun moraalikäsitykseen ei sovi tuo, että jos myyjä on ehdollisen tarjouksen hyväksynyt, niin se ei sitten sidokaan myyjää edes siihen määräpäivään asti! Minä olen kuvitellut että sopimukset ovat molemmin puolin sitovia.

Noh, täytynee ajatella niin että jos tässä käy niin että emme tuota omakotitaloa saa, meille on luvassa jotain parempaa ;D