Olin pyytänyt miestä laittamaan herätyksen seitsemältä, että aamulla ei olisi kiire mutta ehtisi kuitenkin viedä esikoisen ysiksi kirkolle viimeiseen koulupäivään tänä syksynä. Kello soi, koira hyökkäsi herättämään omalta osaltaan ja mä lähdin sen kanssa ulos. Tulin takaisin ja huomasin että kello olikin vasta vähän yli kuusi! Joo, mies oli kyllä laittanut herätyksen seiskalle mutta unohtanut poistaa normaalin arkiaamun herätyksen... Oli sitten ihan runsaasti aikaa.

Kympin maissa haettiin esikoinen kirkolta ja lähdetiin ajelemaan Muuruvedelle Topin maatilamyymälälle. Kinkun hakureissu. Tokihan me juotiin kahvit ja shoppailtiin muutakin. Miehen siskon perhe oli pyytänyt tuomaan omenia, tomaattia ja kananmunia isot satsit. Auto oli siis lastattu herkkuja täyteen.

Käytiin välillä kotona ja minä ulkoilin Helmin kanssa, kovasta pakkasesta huolimatta. Mittari näytti -25. Anoppi tuli vastaan ja kerroin hänelle, että olemme menossa poikien serkkulaan ja sovittiin sitten että haemme hänet mukaan.

Lähdimme ajelemaan serkkulaan joskus yhden maissa ja vietimme siellä muutaman tunnin. Sen jälkeen minä vielä kävin ruokakaupassa. Pieninä hetkinä tämän kaiken reissuamisen väleissä laittelin pieniä juttuja kuntoon.

Päivämäärä 21.12.2012 oli "maailmanlopun" päivä. Mitään suurta mullistusta ei tainnut tulla? Kuinkahan moni sitä odotti? En minä ainakaan. En odottanut sitäkään että tietyt maailmankaikkeukdelliset asemat Linnunradalla olisivat kauhean suuria saaneet aikaan. Uskon kuitenkin että päivämäärällä on suuri merkitys, mutta se merkitys huomataan vasta pidemmän ajan päästä.




Äitini teki minulle (ja sisarellenikin) tällaisen valokranssin.



Lähempi kuva kranssista.



Eteisen senkki jouluasussa.