Kaikki alkoi siitä, että olin menossa johonkin kokoukseen. Se oli joku todella tärkeä kokous jonka tarkoitus oli suunnitella jonkin asian vastustamista. Tosin siellä lattialla istuessa mua alkoi väsyttää kauheasti. Ja jossain vaiheessa heräsin ja huomasin nojailevani takana istuneen entisen luokkakaverin rintakehään. Auh! Se oli kuulkaa pikkuisen noloa =P Taisin mä siinä yrittää pyydellä anteeksi, mutta hän ei ollut moksiskaan. Se oli omituista...  Kokouksen lopussa totesin että mitään ei taidettu saada aikaan.

Seuraavaksi olinkin menossa tuon samaisen luokkakaverin lapsuudenkotiin. Kuulin pihalla kun talossa sisällä itki nainen. Pian selvisi että se oli luokkakaverini sisko. Heidän äiti oli kuollut ja olin menossa avuksi selvittämään tavaroita koska sisko ei siihen yksin pystynyt. Tämä oli mun työ! Siis työkseni selvittelin kuolleiden ihmisten jäämistöä ja tyhjensin heidän talojaan. Sisko harppoi jonnekin pensaan yli eri pari kumppareissa, lierihatussa ja vyötäröltä sidottussa takissa, hame oli aika lyhyt. Siinä pihalla halasin entistä luokkakaveria ja esitin osaanottoni. Todellisuudessa en ole koskaan käynyt heillä (en ainakaan muista että olisin käynyt) ja talokin oli suhteessa tiehen vähän väärin mutta sellaista sattuu ;) Samalla kun rupesin käymään tarmokkaasti läpi tavaroita, lohduttelin siskoa (joka oli siis tullut takaisin) ja jutustelin hänen kanssaan. Kyselin pikkujuttuja äidistään ja katselimme tavaroita. Kysyin onko hän ottanut itselleen kaiken sellaisen mitä haluaa säilyttää, koska kaikki muu menisi kiertoon tai roskikseen. Suurimmaksi osaksi kuulemma oli jo ottanut. Minä kyselin kuka sitä äitiä oli käynyt hoitamassa. Sisko oli sitä mieltä ettei kukaan. Minä totesin, että kyllä siellä joku on käynyt välillä, ehkä useampikin tuttava tai naapuri. En tiedä mistä tämän tiesin; kai jotenkin katsoin tavaroista. Ja koko ajan minusta tuntui ettei kaikki ollut ihan kohdallaan. Siellä oli jotain omituista joka ei sopinut kuvaan, mutten päässyt perille asiasta.

Uni oli jotenkin elävä. Muistan pieniä yksityiskohtia; vessa oli tosi pieni ja se oli jotenkin matalammalla tasolla kuin muu asunto, joutui astumaan alemmas, vessassa oli luomukosmetiikkaa, olohuoneessa oli nahkaiset nojatuolit ja mielestäni osa huonekaluista puuttui, nostin lattialta virkatun, valkoisen pöytäliinan jossa oli kellertävä tahra ja mietin että se pitää pestä, jääkaapissa oli ruokaa joka piti heittää pois, keittiön roskis haiskahti ja siellä oli tuoreita kahvinporoja...


Mulla ei ole aavistustakaan mitä kummaa tämä tarkoittaa! En saa kiinni mistään...