Heräsin yhdeksän aikoihin ja oli täysin hiljaista. Kaikki muut nukkuivat vielä. Koiramokomakin nousin sängynpäädystä lattialta ja haukotteli makeasti. Olihan se toki valmis lähtemään ulos. Lapset olivat varmaan unen ja valveen rajamailla koska heräsivät heti kun kuulivat minun liikuskelevan. Illalla/yöllä oksentanut esikoinen näytti kovin kalpealta, mutta muuten ihan pirteältä.

Minulle itselleni iski mahakipu ja on ollut koko päivän melko huono olla. Illalla tuli kuumeinen olo. Minulla on usein vatsakipuja ja tällaisten syöminkien jälkeen en yhtään ihmettele vaikka vatsa oireilisi ihan muuten vaan. Mies kävi koiran kanssa pidemmällä iltalenkillä kun minä en uskaltanut tässä olotilassa lähteä.

Olen tänään lukenut kirjaa, katsellut nettiteeveetä, neulonut sukkaa... Pelasimme kaikki yhdessä The Land of Elementsiä yhden erän ja Salaisuuksien Saarta myös. Ennen joululomaa lupasin lapsille, että joululomalla pelataan lautapelejä ja lupaus on pidetty.