Mies oli tänä aamuna edelleen sen verran räkätautinen, että jäi kotiin. Minä putsasin auton ja lähdin ajelemaan töihin. Ajelin jo aimo matkan yhtäkkiä kuului kauhea pamaus autosta. Mutta mitään ei löytynyt: renkaat ehjät, pakoputki paikallaan, en ollut ajanut minkään elukan päälle ... Tarkistin auton vielä hallissakin kirkaissa valoissa eikä mitään. Perin juurin merkillistä. Mies kyseli paloiko mikään hälytysvalo yms. No ei. Ei palanut ja auto toimi ihan normaalisti.

Työpäivä ei ollut niitä ruusuisimpia mutta näin jälkeenpäin ajatellen: mitäpä minä siitä välittämään jossain jollain on huono päivä ja hän käyttää aikaansa puhumalla ilkeästi toiselle ihmiselle (siis minulle). Minä kuitenkin tiedän miten asiat ovat; asiakas ei aina ole oikeassa wink Ei edes työkaveri.

Koska mies oli kotona, päätin mennä käymään töiden jälkeen eläinkaupassa ja pitkäripaisessa sekä ruokakaupassa. Eläinkaupassa tajusin, että enhän minä olekaan kaikkia joululahjoja hankkinut: olin tyystin unohtanut että olen neljän koiran täti! Sen lisäksi, että ostin omalle koiralle purtavaa, hankin sisaren perheen koirille pienet joululahjat. Alkosta mukaan lähti pienen pieni pullo konjakkia leipomuksia varten. Ruokakaupassa kävin kotikylällä.

Ajoin pihaan ja avasin takaoven ottaakseni sieltä autonlämmitysjohdon. Pitäähän lehmä laittaa yöksi liekaan. Ennen kuin joku energiansäästöfriikki ehtii kiekumaan niin meillä on ajastin wink Mutta kuinka ollakaan, liekaa ei näy missään! Eipä siinä kovin montaa sekuntia tarvinnut miettiä, kun tajusin että olipa sitten akka ratissa -juttu. Enhän minä ollut aamulla irroittanut sitä johtoa! Se aamullinen pamaus oli se kun meidän auton lämmitysjohto irtosi ja makaa nyt jossain maantienvarressa! Voe rähmä!! Puolustan itseäni sillä, että ajatukset taisivat olla jo valitettavasti työpaikalla ja kun meillä on aamurutiineiksi muodustunut se että mies irrottaa johdon, niin muistinko minä pölvästi että tänä aamuna se mies ei ollut matkassa irrottamassa sitä. No en muistanut! angry

Illan olenkin sitten ryystänyt pakurikääpäteetä, kun pikkuisen tuntuu että mullekin sitä räkätautia pukkaa ja nyt ei jouda sairastamaan.