Kävelin työvoimatoimistoon tänä aamuna. Matkaa oli parin kilometrin verran. Odottelin omaa vuoroani. Minua ennen oli 16 ihmistä. Pääsin työvoimaneuvojalle mielestäni kummallisen nopeasti... Syykin selvisi. Palvelu oli tyyliä: "Työnhaku on pistetty voimaan. Työtodistus nähty. Työvoimapoliittinen lausunto annettu. Käy uusimassa työnhaku toukokuussa. Kiitos ja näkemiin." =O Hyvä kun täti ei työntänyt minua ovesta ulos!

Tämmöistäkö se nykyään on? Ei tehty mitään työnhakusuunnitelmaa johon minulla tietääkseni on oikeus, ei mitään puhetta siitä mitä aikomuksia minulla on... Ei sen puoleen että olisin halunnut kauheasti puhua suunnitelmistani. Syy:

Paikallinen työvoimatoimisto on evakossa homeongelmaisesta virastostaan (toisessa, ainakin osittain homeongelmaisessa rakennuksessa). Samassa huoneessa palvelee 3 työvoimaneuvojaa asiakkaita. Minun lisäkseni samassa tilassa oli siis toinenkin työvoimatoimiston asikas (kolmas työvoimaneuvoja ei ollut paikalla, mutta siellä olisi siis voinut olla yhteensä 3 asiakasta...). Ei mitään yksityisyyden suojaa! =O En minä siinä halunnut todellakaan ruveta penäämään oikeuksiani ja kyselemään jatkoa.

Aion kyllä antaa palautetta työvoimatoimistolle ja lisäksi kysyä eikö siellä nykyään ole henkilökohtaista ajanvarauksella toimivaa palvelua.

Kotiin kävelin kohti ihanaa nousevaa aurinkoa. Mietin siinä raikasta pakkasilmaa hengitellessä, että varmaan tällä pikaisella käynnillä oli joku tarkoitus, jota en vielä ymmärrä. Yritin pysyä positiivisella mielellä, vaikka vaikea olikin löytää jotain positiivista.

Kotona odotti postin mukana tullut kirje enkelikurssilaiselta. Oikeaan aikaan oikeassa paikassa... Muistin taas millainen enkeli olenkaan! =)

Edit: sain palautteen annon jälkeen puhelinsoiton työvoimatoimistosta. Virkailija oli kyllä laittanut omalle työvoimaneuvojalleni viestin, että ottaa yhteyttä minuun ajanvarauksen tiimoilta. Ei vain ollut älynnyt sanoa sitä minulle! =P Noh, nyt on varattu aika. Virkailija sanoi vielä, että hän ajatteli että kun on näin hyvä hakija niin sillä ajalla ei ole kiire. =O Niin, no... minä tunsin jääneeni jotenkin tyhjän päälle. En olisi hätäillyt jos olisin tiennyt että oma työvoimaneuvoja ottaa yhteyttä.