Kuopus yllätti minut tänä aamuna.

Herra kysyi minulta "Äiti, missä me sillon kasvettiin kun sinä ja minä oltiin vauvoja?" Minä selitin että kumpikin on ensin kasvanut äitinsä vatsassa ja sitten sen ulkopuolella. Poika ihan tuohtui (tyylin "kyllä mä tämän jo tiedän"): "EI! Kun sillon kun me molemmat oltiin vauvoja!" Aijaa, tää olikin näitä juttuja. Mun oli pakko siihen vastata: "Anteeksi, minä en muista. Muistatko sinä?". Hetken päästä poika sanoi jonkun paikan nimen jota minä en edes yritä kirjoittaa tai lausua. Joku kylä joka tapauksessa. Sen perään sanoi: "Meidän isä oli tiedemies." Minä tarkensin: "Ai sinun ja minun isä vai toi isä joka istuu vessassa?" Johon poika tuohtuneena: "No meillä oli tiedemiesisä." Minä pahoittelin pojalle, kun en tällaista muista ja totesin että joskus aikuiset ei muista näitä asioita niin hyvin kuin lapset.

Mun mielestä niin selkeä menneen elämän muisto kuin olla jo voi =)