Torstaina alkanut flunssani jatkuu. Ei kai vuotavassa nenässä yksinään mitään, mutta kun pitää pientä kuumetta koko ajan. Levätään nyt sitten ettei tule jälkitauteja, kun nämä nykyajan pöpöt on sitkeitä.

Tulipahan tämän seurauksena koettua mielenkiintoinen hetki maalaisterveyskeskuksessa. Minä kun kilttinä tyttönä soitin ja yritin varata aikaa lääkärille. "Voi, ei täällä varata aikaa. Ihmiset tulevat tänne kello 8 alkaen jonottamaan päivystykseen". Aijaa... no ei kun töppöstä töppösen eteen ja terveysasemalle istumaan isäntien ja emäntien sekaan.

Olin sen verran viisas että otin virkkaustyöni mukaan (siitä ehkä myöhemmin kuvia ja juttua...). Siellä minä sitten istuin aulassa odottamassa tohtorille pääsyä, kun tarvitsin työnantajalle sairaslomatodistuksen. Virkkasin ja kuuntelin kyläläisten juttuja. Jostain syystä miehet olivat äänessä ja jutut käsittelivät jään paksuutta ja ylipäätään jäällä liikkumista, kaloja, jäniksen ajoa ja sitä mahtaako jäniksillä olla jo kiima-aika. Viimeisin keskustelun aihe hämmästytti minua, koska olen ajatellut että jänöset lisääntyvät kuin kanit, noin kuvainnollisesti. Mutta että niilläkin olisi kiima-aika...Taisivat puhua jotain hirvenhiihdostakin jos ihan oikein ymmärsin.

Siinä tarinointia kuunnellessani rupesi vähän hymyilyttämään. En millään voinut kuvitella että olisin kaupungissa kuullut vastaavia keskusteluja! Oikeastaan minä nautin siitä odotushetkestäni joka kesti ehkä noin 3 varttia.

Lääkäri oli kohtelias mutta kyllä se yhtä tehokas oli kuin kaupungissakin ;)